Журнал СФУ. Гуманитарные науки. 2014 7 (12)

  1. Layers of Anti-Americanism: American Unilateralism and Anti-Americanism: a Pakistani (Muslim) Perspective
    стр. 2000-2020; Shakeel Siddiqui, Muhammad
    полный текст (.pdf) / аннотация
  2. Development of Secondary School Students Critical Thinking as a Strategic Priority of Modern Education: Goals, Objectives and Outcomes
    стр. 2021-2033; Samoilov, Andrei V.
    полный текст (.pdf) / аннотация
  3. Implementation of Distance Educational Process under Conditions of Remote Settlement with Limited Access to High Speed Internet Network
    стр. 2034-2041; Kovalevsky, Valery A.; Kirko, Vladimir I.; Malakhova, Ekaterina V.; Vasil’ev, Evgeniy A.
    полный текст (.pdf) / аннотация
  4. Humanist Students’ Values of Progressive Development: Comparative Study
    стр. 2042-2048; Moskvich, Yuri N.; Feklistov, Alexander G.
    полный текст (.pdf) / аннотация
  5. The System Saving Mechanism in Russian Criminal Law: Notion, Structure, Value
    стр. 2049-2056; Denisova, Anna V.
    полный текст (.pdf) / аннотация
  6. Mediation and Action: Shift of an Object of Study
    стр. 2057-2062; Elkonin, Boris D.
    полный текст (.pdf) / аннотация
  7. Negotiations as Double Conflict Unit in Development Practices
    стр. 2063-2069; Khasan, Boris I.
    полный текст (.pdf) / аннотация
  8. Mediation Development in Russian Civil Proceedings: some Theoretic Provisions and Pilot Project Results
    стр. 2070-2077; Zagaynova, Svetlana K.; Tarasov, Nikolai N.
    полный текст (.pdf) / аннотация
  9. On Modern Technologies of Citizens’ Participation in Decision Formulation in the Sphere of Education
    стр. 2078-2088; Burov, Vasiliy V.; Parfenov, Roman V.; Remorenko, Igor M.
    полный текст (.pdf) / аннотация
  10. Development as Intended Transformation
    стр. 2089-2098; Kogan, Efim Ya.
    полный текст (.pdf) / аннотация
  11. Specific Features of Personality Changes Among Theatre College Students During the First Year
    стр. 2099-2109; Sobkin, Vladimir S.; Lykova, Tatiana A.
    полный текст (.pdf) / аннотация
  12. Development of Schoolchildren’s Creativity in the Process of Enculturation
    стр. 2110-2124; Kyshtymova, Irina M.
    полный текст (.pdf) / аннотация
  13. Changes in Subjective Picture of Life Path after Biographic Training
    стр. 2125-2132; Akhmerov, Rashad A.
    полный текст (.pdf) / аннотация
  14. Nine successful Projects: why we Cannot Draw Lessons from our Own Experience
    стр. 2133-2142; Lenskaya, Еlena A.; Ленская, Е.А.
    полный текст (.pdf) / аннотация
  15. Can the Assessment of Quality of Life be a Landmark in Development of a Region?
    стр. 2143-2151; Novopashina, Larisa A.; Vorontsova, Irina P.
    полный текст (.pdf) / аннотация
  16. Managers’ Training: Educational Trends and Challenges
    стр. 2152-2159; Eliyasheva, Margarita I.; Vitkovskaya, Ludmila K.
    полный текст (.pdf) / аннотация
  17. The Traces of Schools in Graduates’ Ideas about a Career
    стр. 2160-2165; Novopashina, Larisa A.; Grigoryeva, Evgenia G.
    полный текст (.pdf) / аннотация
  18. Historical Crisis of Childhood. 35 Years Later
    стр. 2166-2172; Polivanova, Katerina N.
    полный текст (.pdf) / аннотация
  19. Classroom Space and Child’s Health
    стр. 2173-2180; Fedorenko, Elena Iu.
    полный текст (.pdf) / аннотация
  20. Supra-Situational Approach as Basis for Creative Professional Thinking
    стр. 2181-2190; Kashapov, Mergalias M.
    полный текст (.pdf) / аннотация
  21. Psychological Security of Two Generations in Latvia
    стр. 2191-2204; Breslavs, Gershons
    полный текст (.pdf) / аннотация
  22. Self-Control and Subjective Volitional Regulation as Personal Predictors of High School Students Success in the Framework of Career-Oriented Education in High School
    стр. 2205-2213; Dementiy, Ludmila I.; Kupchenko, Victoria E.
    полный текст (.pdf) / аннотация