Журнал СФУ. Гуманитарные науки. 2021 14 (9)

  1. Assessment of the Development Level of Future Primary School Teachers’ Special Competences at the University
    стр. 1266–1276; Ayapbergenova, Gulsum S.; Aplashova, Arna Zh.; Bissembayeva, Nagima A.; Assenova, Nazymgul S.; Alimova, Solpan Zh.
    полный текст (.pdf) / аннотация
  2. Efficiency of the Professional Development of a Teacher in the System of Further Training: Analysis of Educational Teachers’ Needs
    стр. 1277–1285; Petrova, Svetlana O.
    полный текст (.pdf) / аннотация
  3. Inclusive Education in Practice: Teachers’ Opinions and Needs
    стр. 1286–1298; Belková, Vlasta; Zólyomiová, Patrícia; Petrík, Štefan
    полный текст (.pdf) / аннотация
  4. Восприятие дистанционного обучения некоторыми категориями взрослых в Украине
    стр. 1299–1307; Зелинский, С. Э.
    полный текст (.pdf) / аннотация
  5. Humanitarization of University Training by Means of Mediation: Problem Statement
    стр. 1308–1321; Smolyaninova, Olga G.; Ivanov, Nikita A.; Podusova, Natalia S.
    полный текст (.pdf) / аннотация
  6. CLIL Integration Issues and Distance Learning Technologies
    стр. 1322–1330; Zhetpisbayeva, Bakhytgul A.; Dyakov, Dmitry V.; Shunkeyeva, Saule A.; Syzdykov, Meirzhan
    полный текст (.pdf) / аннотация
  7. Practice-oriented Approach to Development of Leadership Competencies of Honors Students: the Project «The Territory of Intellectual and Liberal Inventions»
    стр. 1331–1341; Sedykh, Tatyana V.; Korshunova, Vera V.; Sosnovskaia, Alina A.; Grigorovech, Polina N.; Bugaeva, Anastasia A.
    полный текст (.pdf) / аннотация
  8. Исполнительные функции и осознанная саморегуляция как предикторы успешности обучения русскому языку в средней школе
    стр. 1342–1354; Morosanova, Varvara I.; Bondarenko, Irina N.; Fomina, Tatiana G.; Velichkovsky, Boris B.
    полный текст (.pdf) / аннотация
  9. Педагогические смыслы цифрового обучения в условиях пандемии Covid‑19: анализ кейсов отдельных восточно-европейских стран
    стр. 1355–1364; Койнова-Цёльнер, Ю.; Калимуллин, А.; Господинов, Б.; Прохазка, М.; Васильева, Л.
    полный текст (.pdf) / аннотация
  10. Promotion of Social Values Among Young People as a Pedagogical Ideology (a Case Study of Russia and Kazakhstan)
    стр. 1365–1387; Syrymbetova, Lyailya S.; Muratova, Laura M.; Smolyaninova, Olga G.; Zhilbaev, Zhanbol O.; Kulsharipova, Zaru K.
    полный текст (.pdf) / аннотация
  11. Цифровой след в образовательной среде как регулятор профориентации студентов на педагогическую профессию
    стр. 1388–1398; Лапчик, Д. М.; Федорова, Г. А.; Гайдамак, Е. С.
    полный текст (.pdf) / аннотация
  12. Взаимная интеграция информационно-математической подготовки инженеров в эпоху цифровизации
    стр. 1399–1419; Далингер, В. А.; Моисеева, Н. А.; Полякова, Т. А.
    полный текст (.pdf) / аннотация
  13. Formation of Digital Competences of University Library Users
    стр. 1420–1431; Baryshev, Ruslan A.; Kasyanchuk, Elena N.; Tsvetochkina, Irina A.; Babina, Olga I.
    полный текст (.pdf) / аннотация